مخاطبان محلی
فرایند مدیریت
فرایند مدیریت سیستماتیک برای تبلیغ دهندگان
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
مدیریت بیمه اتوماتیک، دستی
مدیریت بیمه اتوماتیک یا دستی
مدیریت بیمه اتوماتیک، دستی
پیوند مستقیم به لیست محصولات
دارد
ندارد
ندارد
ندارد
هدفگیری تبلیغات
هدفگیری پویای مشتری مبتنی بر رضایت
فاقد هدفگیری سیستماتیک
فاقد هدفگیری سیستماتیک
فاقد هدفگیری سیستماتیک
ردگیری تبلیغات
ردگیری اتوماتیک
ردگیری بسیار
ندارد
ندارد
ارزیابی عملکرد
ارزیابی و سنجش اتوماتیک
ارزیابی عملکرد اتوماتیک و مستقیم
فاقد ارزیابی عملکرد اتوماتیک و مستقیم
فاقد ارزیابی عملکرد اتوماتیک و مستقیم
هزینه
کم
بسیار بالا
بالا
متوسط
در مقایسه با تبلیغات سنتی، تبلیغ در اینترنت از مزیتهای تعامل قابل ملاحظهای بر خوردار است. از آن جمله میتوان به ارتباطی دو طرفه با مخاطبان به ایجاد یک پیوند مستقیم به امنیت محصولات، توانایی هدفگیری ایستا و پویای مشتریان، دسترسی جهانی و شبانهروزی، ارسال ونگهداری و بهروزرسانی آسان، قابلیت اندازه گیری و ردگیری بالا، طراحی پیام آگهی و قابلیت فروش اشاره کرد. بهعلاوه هزینه تبلیغ در اینترنت نیز به مراتب کمتر از رسانههای دیگر میباشد. شرکتهای تجاری اگر بخواهند در عرصه فعالیت باقی بمانند و موقعیت خود را در بازار پر رقابت امروزه حفظ کنند چارهای جز بکارگیری این نوع از تبلیغات را نخواهند داشت. تبلیغات اینترنتی دارای اشکال مختلفی است که هر شکل آن دارای ویژگیهای خاصی خود است که با توجه به هدف تبلیغات نوع محصول، ویژگی مخاطبین باید شکل متناسب تبلیغات اینترنتی انتخاب شود (قریحه و همکاران، ۱۳۹۲).
نگرش نسبت به تبلیغات
نگرش عبارت است از ساماندهی بلندمدت فرآیندهای انگیزشی، احساسی، ادراکی و شناختی با توجه به برخی جنبه های محیطی که فرد در آن قرار گرفته است. بر همین اساس، نگرش یک فرد بیانگر شیوه تفکر، احساس و واکنشهایی است که نسبت به محیط اطراف خود (مثلاً نسبت به خودروی مورد علاقه اش) داد. درمورد تعریف نگرش، موارد گوناگونی مطرح شده است. تورثون[۵] نگرش را میزان شدت احساساتی که فرد درمورد یک محرک دارد، تعریف می کند. نگرشها به واسطه عواملی مانند عوامل درونی و شخصیتی مانند باور و تمایلات فردی آن ها سرچشمه گرفته و گاهی از عوامل بیرونی مثل درآمد، تأثیرگذاران خارجی و عوامل اقتصادی متأثر می شود. از نقطه نظر تاریخی دو گرایش عمده در مطالعه نگرشها وجود داشته است. گرایش اول به دیدگاه سه بُعدی و در دیدگاه دوم نگرش به یک ساختار مجرد احساسی در نظر گرفته شده است. در گرایش اول که مبنای نظری این پژوهش را تعیین می کند، ابعاد نگرش شامل عنصر شناختی، عنصر احساسی و عنصر رفتاری است. عنصر شناختی از باورها و دانش مصرف کننده نسبت به یک شی تشکیل شده است. درمورد هر شی باورها و و اعتقادهایی وجود دارد که هرکدام منعکس کننده دانش فرد درمورد ویژگیهای کالا است. مصرف کننده با بهره گرفتن از باورهای خود، کالا یا خدمات را ارزیابی می کند. عنصر دوم واکنشهای احساسی درمورد یک کالا است که بُعد عاطفی نگرش نامیده می شود، با ابراز احساسات یک فرد نسبت به یک کالا و مثبت و یا منفی نگریستن به آن، درواقع ارزشیابی عاطفی خود را برای توصیف کالا اعلام کرده است. در عنصر سوم نیز همانگونه که فکر می کند و تمایل دارد، تصمیمها و تمایلات خود را عملی می کند (صنایعی و شافعی، ۱۳۹۱). نگرش نسبت به تبلیغات این گونه تعریف شده است: زمینه برای پاسخ به یک محرک تبلیغاتی خاص به صورت مطلوب طی یک موقعیت خاص است. نگرشهایی که نسبت به تبلیغات شکل میگیرند بر روی نگرش مشتریان نسبت به نام تجاری وهم چنین هدف خرید مشتریان تاثیرگذار است. اگر هدف نهایی تبلیغات ایجاد نگرش مثبت نسبت به تبلیغات ونام تجاری باشد. افزایش احتمال خرید با یک پاسخ احساسی مثبت به تبلیغ رابطه مثبت و مستقیمی با شناخت نام تجاری و نگرش مثبت نسبت به نام تجاری واهداف خرید مشتریان دارد. آنچه به نظر می رسد این است که هنگامی که مشتریان یک تبلیغ مشخصی را میپسندند، احتمالاً آن نام تجاری تبلیغ شده را دوست خواهند داشت و مشتریان برای خرید آن نام تجاری آمادهتر خواهد شد (قریحه و همکاران، ۱۳۹۲).