- نحوه مدیریت و برنامهریزی باشگاههای بدنسازی بر میزان رضایت مشتریان تاثیر دارد.
- بین رضایتمندی مشتریان و میزان تعهد ورزشی آنها ارتباط مثبتی وجود دارد.
- هریک از عوامل رضایتمندی بر تعهد ورزشی ورزشکاران تاثیر دارند.
ک- تعریف واژه ها و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):
رضایتمندی[۱]:
رضایت یا عدم رضایت مشتری عبارت است از قضاوت مصرف کننده از موفقیتها یا ناتوانی شرکت در برآورده کردن انتظارات مشتری که عمل کردن طبق انتظارات منجر به رضایت مشتری و برآورده نساختن انتظارات مشتری موجب عدم رضایت وی می شود (بیرامی ایگدر، ۱۳۹۱).
بهداشت[۲]
تعریف مفهومی: علم سلامتی شامل استفاده از علوم و روش هایی که بشر برای پیشگیری و جلوگیری از بروز و اشاعه بیماری ها، طولانی نمودن عمر و ارتقاء سطح تندرستی و نیرو از طریق اگاهی وعمل نمودن فرد به فرد مردم به اصول ان، از راه کوشش های متشکل و دست جمعی می باشد(کاظمی، ۸۹).
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
ایمنی[۳]:
تعریف مفهومی: راه های پیشگیری از حوادث و روش های مقابله با خطر در شرایط عادی و موارد اضطراری با بهره گرفتن از اموزش های لازم و استفاده از ابزار و وسایل مجهز به تجهیزات ضروری می باشد(کاظمی، ۸۹).
تعریف عملیاتی:
بهداشت و ایمنی: منظور نمره ای است که مشتریان از پاسخ دادن به سئوالات ۱-۶ پرسشنامه رضایت مشتری به دست می آورند.
مدیریت[۴]:
تعریف مفهومی: اصطلاح مدیریت به معنی فرایند انجام کارها به طور اثربخش و کارامد به وسیله دیگران است. )رابینز، ۱۳۸۷)
مدیریت هنر انجام دادن کار به وسیله دیگران است(علاقه مند، ۱۳۷۵).
برنامه ریزی[۵]:
تعریف مفهومی: تعیین و تعریف اهداف کمی و کیفی سازمان ها، ایجاد یک استراتژی کلی برای دستیابی به این اهداف و سرانجام تدوین سلسله مراتبی جامع از برنامه ها برای تلفیق و هماهنگی فعالیت ها می باشد(رابینز، ۱۳۸۷).
تعریف عملیاتی:
مدیریت و برنامه ریزی: منظور نمره ای است که مشتریان از پاسخ دادن به سئوالات ۲۳-۲۵ پرسشنامه رضایت مشتری به دست می آورند.
روابط انسانی[۶]
تعریف مفهومی: اصطلاح روابط انسانی معمولا برای توصیف شیوه رفتار و کنش متقابل مدیران با زیردستان به کار می رود(علاقه مند، ۱۳۷۵).
تعریف عملیاتی: منظور نمره ای است که مشتریان از پاسخ دادن به سئوالات ۷-۹ پرسشنامه رضایت مشتری به دست می آورند.
باشگاه[۷] ورزشی:
در این تحقیق به مکانی گفته می شود که حداقل یک رشته ورزشی در آن به فعالیت پرداخته می شود (محمودی، ۱۳۹۰).
محصول ورزشی[۸]:
” محصول ورزشی به عنوان مجموعه یا ترکیبی از کیفیت ها، فرآیندها و امکاناتی که خریدار دریافت خواهد کرد، تعریف می شود ” (احمدی بزدی، ۱۳۹۱).
ﻣﺸﺘﺮی[۹] :
ﺷﺨﺼﻲ ﻛﻪ ﺣﺪاﻗﻞ ۶ ﻣﺎه ﺳﺎﺑﻘﻪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ورزﺷﻲ در ﺑﺎﺷﮕﺎه ﺑﺪﻧﺴﺎزی را دارا ﺑﺎﺷﺪ ﻣﺸﺘﺮی ﻣﺤﺴﻮب ﻣﻲ ﺷﻮد (گوهر رستمی،۱۳۸۶).
تعهد ورزشی :
تعهد ورزشی[۱۰] عبارت است از ساختار روانشناختی که نشان از تمایل و عزم فرد به تداوم مشارکت در فعالیت های ورزشی دارد. مدل تعهد ورزشی[۱۱] (SCM) برای بررسی علت ادامه مشارکت افراد در ورزش¬های خاصی طراحی شده است(فتحی، ۱۳۹۰). تعهد ورزشی در این تحقیق چهار عامل را شامل می شود که عبارت از: تعهد، لذت ورزشی، محدودیت های اجتماعی و فرصت های مشارکت است و با ۱۴ سوال اندازه گیری شده است.
تعهد[۱۲] :
یک حالت و ساختار روانشناختی است که تمایل و تصمیم به ادامهی مشارکت در ورزش را نشان میدهد. این بعد به مدل تعهد ورزشی مربوط میشود که با بهره گرفتن از ۴ سوال اندازه گیری شده است.
لذت ورزشی[۱۳] :
لذت ورزشی به عنوان پاسخ احساسی و عاطفی مثبت به تجربهی ورزشی تعریف شده است که احساسات تعمیم یافته چون لذت، شادی، دوست داشتن و سرگرمی را منعکس می کند . بعد لذت از خرده مقیاسهای تعهد ورزشی در این تحقیق با بهره گرفتن از ۴ سوال انداره گیری خواهد شد.
محدودیت های اجتماعی[۱۴] :
این بعد انتظارات و هنجارهای اجتماعی هستند که احساس اجبار را برای ادامهی فعالیت ایجاد میکنند. این فاکتور نشان می¬دهد که شرکتکنندگان ممکن است در نتیجه¬ی اجبار اجتماعی برای ماندن در فعالیت، این محدودیت را تجربه کنند. بعد محدودیت های اجتماعی در این تحقیق با بهره گرفتن از ۳ سوال اندازه گیری شده است.
فرصتهای مشارکت[۱۵] :
این بعد به فرصتهایی گفته می شود که فقط از طریق ادامهی مشارکت به دست میآیند(اسکانلان و همکاران، ۱۹۹۳). این عامل نشان میدهد که تعهد ورزشی از طریق فرصت¬های شرکت در فعالیت ورزشی، تأثیر میپذیرد(فتحی، ۱۳۹۰). بعد فرصت مشارکت در این تحقیق با بهره گرفتن از ۳ سوال اندازه گیری خواهد شد.
U5–روش شناسی تحقیق:
الف- شرح کامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهیزات و استانداردهای مورد استفاده در قالب مراحل اجرایی تحقیق به تفکیک):
تذکر: درخصوص تفکیک مراحل اجرایی تحقیق و توضیح آن، از به کار بردن عناوین کلی نظیر، «گردآوری اطلاعات اولیه»، «تهیه نمونههای آزمون»، «انجام آزمایشها» و غیره خودداری شده و لازم است در هر مورد توضیحات کامل در رابطه با منابع و مراکز تهیه دادهها و ملزومات، نوع فعالیت، مواد، روشها، استانداردها، تجهیزات و مشخصات هر یک ارائه گردد.
ب- متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:
ج – شرح کامل روش (میدانی، کتابخانهای) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فیشبرداری و غیره) گردآوری دادهها :
ﺑﺮای ﺟﻤﻊ آوری اﻃﻼﻋﺎت در اﻳﻦ ﭘـﮋوﻫﺶ از روش ﻫـﺎی ﻛﺘﺎﺑﺨﺎﻧـﻪای و ﺷـﻴﻮهﻫـﺎی ﻣﻴـﺪاﻧﻲ اﺳﺘﻔﺎده خواهد شد. اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز ﻓﺼﻞ دوم ﻛﻪ ادﺑﻴﺎت ﻣﻮﺿﻮع را ﺗﺸﻜﻴﻞ ﻣﻲ دﻫﺪ ﺑـﺎ ﻣﺮاﺟﻌـﻪ ﺑـﻪ ﻛﺘﺎﺑﻬﺎ و ﻣﺠﻼت ﺗﺨﺼﺼﻲ ﺑﺪﺳﺖ آﻣﺪه اﺳﺖ. از آﻧﺠﺎﻳﻲ ﻛﻪ در اﻳﻦ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﭘﻲ ﺑﺮدن ﺑﻪ ﻧﻈﺮات ﻣﺸـﺘﺮﻳﺎن ﺑﺎﺷﮕﺎهﻫﺎی ﺑﺪﻧﺴﺎزی و آﮔﺎه ﺷﺪن از ﻣﻴﺰان رﺿﺎﻳﺖﻣﻨﺪی آﻧﻬﺎ ، ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻣـﻲ ﺑﺎﺷـﺪ؛ ﺑﻨـﺎﺑﺮ اﻳـﻦ اﺑـﺰار ﮔﺮدآوری اﻃﻼﻋﺎت در اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ خواهد بود.
د – جامعه آماری، روش نمونهگیری و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):
جامعه آماری تحقیق تمای مشتریان باشگاههای بدنسازی استان کرمان خواهند بود که پس از تعیین تعداد دقیق باشگاهها و محاسبه تعداد مشتریان آنها، حجم نمونه و روش نمونه گیری تعیین خواهد شد.
هـ – روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها :
به منظور توصیف اطلاعات از آزمونهای آمار توصیفی نظیر میانگین و درصد فرآوانی استفاده خواهد شد. طبیعی بودن توزیع دادهها با بهره گرفتن از آزمون k-s (کلوموگروف اسمیرنف) بررسی خواهد شد. به منظور بررسی روابط بین متغیر ها از ضریب همبستگی و به منظور بررسی تاثیر متغیرهای پیش بین بر متغیر ملاک از رگرسیون ساده و رگرسیون چندگانه استفاده خواهد شد. کلیه آزمون های فوق توسط نرم افزار spss انجام می شوند. به منظور ارائه مدل از یافته های تحقیق از مدل سازی معادلات ساختاری در نرم افزار لیزرل استفاده خواهد شد.
U6– استفاده از امکانات آزمایشگاهی واحد :