آلن، مری جی و وین، وندی ام (۱۹۷۹). مقدمهای بر نظریه های اندازهگیری (روانسنجی): ترجمه علی دلاور (۱۳۹۰) ، تهران: سمت.
بیابانگرد، اسماعیل (۱۳۹۳). روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی. تهران: نشر دوران.
تیرگری ، عبدالحکیم (۱۳۸۳). هوش هیجانی و سلامت روان: رویکردها، راهبردها و برنامه های پیشگیری در بهسازی زندگی زناشویی. فصلنامه علمیپژوهشی رفاه اجتماعی، سال چهارم، شماره ۱۴٫
حسن زاده، رمضان (۱۳۹۰). انگیزش و هیجان. تهران: انتشارات ارسباران.
دین پرور، احسان (۱۳۹۳). اثربخشی آموزش مدریت حافظه هیجانی بر ارتقای هوش هیجانی و سازگاری اجتماعی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
دیویدسون، ریچارد (۲۰۱۳). مصاحبه با ریچارد دیویدسون، ترجمه افسانه شایسته آذر. بازتاب دانش، دوره هفتم، شماره های ۲۳ و ۲۴٫
ریو، جان مارشال (۲۰۰۵). انگیزش و هیجان. ترجمه یحیی سید محمدی (۱۳۹۰). تهران: ویرایش.
ستاری، بهزاد (۱۳۸۲). روان سنجی پیشرفته کاربردی. مشهد: انتشارات به نشر.
سیف، علی اکبر (۱۳۹۰). اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی. تهران: نشر دوران.
شریفی، حسن پاشا (۱۳۹۲). نظریه ها و کاربرد آزمون های هوش و شخصیت. تهران: انتشارات سخن.
شریفی، حسن پاشا (۱۳۹۳). اصول روان سنجی و روان آزمایی. تهران: انتشارات رشد.
شفیع آبادی، عبدالله (۱۳۹۰). پویایی گروه و مشاوره گروهی، تهران: انتشارات رشد.
ظهوری، قاسم (۱۳۸۹). کاربرد روش های تحقیق علوم اجتماعی در مدریت. تهران: انتشارات میر.
عیسی زادگان، علی؛ حسنی، محمد؛ احمدیان، لیلا؛ امانی، جواد. مقایسه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و سلامت عمومی، در افراد با نارسایی هیجانی و بدون نارسایی. پژوهشهای روانشناختی، ۱۳۹۲، دوره ۱۶، شماره۱، ص۶۵تا۸۳٫
کاپلان و سادوک.(۲۰۰۷).خلاصه روانپزشکی علوم رفتاری/روانپزشکی بالینی. ترجمه فرزین رضاعی(۱۳۸۷). جلد دوم، ویرایش دهم. تهران: انتشارات ارجمند.
کاپلان، روبرت. ام. و ساکوزو، دنیس. پ. ۲۰۰۸٫ روان آزمایی. ترجمه: علی دلاور، فریبرز درتاج و نورعلی فرخی، (۱۳۹۳). تهران: انتشارات ارسباران.
کارشکی، حسین (۱۳۹۲). ارزیابی ساختار عاملی مقیاس سبکهای عاطفی در دانشجویان.تحقیقات علوم رفتاری دوره ۱۱ ،شماره ۳٫
گلی، مهری (۱۳۹۲). اثربخشی تنظیم هیجان بر کاهش میزان زورپذیری کودک پیش دبستانی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
لانیون، ریچارد آی و گوداشتاین، لئونارد دی (۱۹۳۷). ارزیابی شخصیت. ترجمه: سیامک نقشبندی، علی قربانی، حمیدرضا حسین شاهی برواتی، الهام ارجمند (۱۳۸۵). تهران: نشر روان.
لی هی، رابرت؛ تیرچ، دنیس و ناپولیتانو، لیزا. (۲۰۱۱). تکنیک های تنظیم هیجان در رواندرمانی. ترجمه : عبدالرضا منصوری راد (۱۳۹۲). انتشارات: کتاب ارجمند.
مارنات، گری گراث. راهنمای سنجش بالینی برای روان شناسان بالینی، مشاوران و روان پزشکان. ترجمه: حسن پاشا شریفی و محمدرضا نیک خو (۱۳۹۱). تهران: انتشارات سخن.
ملک محمدی، حسین (۱۳۹۳). پیشبینی خرد بر اساس عوامل هوشی، شناختی، تأملی، هیجانی، شخصیتی و خلاقیت. رساله دکتری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
مهرابی زاده هنرمند، مهناز؛ افشاری، افروز و داوری، ایران (۱۳۸۹). بررسی صفات شخصیتی، سبکهای دلبستگی، رویدادهای تنیدگی زا و جنسیت به عنوان پیشبینی های ناگویی خلقی. مجله روان شناسی، ۳۰، ۳۴۴-۳۱۹٫
ولی تبار، زهرا (۱۳۹۲). تدوین برنامه آموزش مدریت حافظه هیجانی و اثر بخشی آن بر کاهش افسردگی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
Arnold, M. B. (1970). Perennial problems in the field of emotion. In Feelings and emotions: The Loyola symposium (pp. 169-186). New York: Academic Press.
Austin, E. J., Farrelly, D., Black, C., & Moore, H. (2007). Emotional intelligence, Machiavellianism and emotional manipulation: Does EI have a dark side?. Personality and Individual Differences, ۴۳(۱), ۱۷۹-۱۸۹٫
Bar-On, R. (1997). The Emotional Quotient Inventory (EQ-i): A test of emotional intelligence. Toronto: Multi-Health Systems, ۲۸
Beck, A. T., & Rush, A. J, Shaw, BF, & Emery, G.(1979). Cognitive therapy of depression, 171-186.
Beck, A. T., &, G. (1979). Cognitive therapy of anxiety and phobic disorders. Center for Cognitive therapy.
Beck, S. D. (1977). Dual system theory of the biological clock: effects of photoperiod, temperature, and thermoperiod on the determination of diapause.Journal of insect physiology, ۲۳(۱۱), ۱۳۶۳-۱۳۷۲٫
Blair, K. A., Denham, S. A., Kochanoff, A., & Whipple, B. (2004).Playing it cool: Temperament, emotion regulation, and social behavior in preschoolers.Journal of School Psychology, ۴۲(۶), ۴۱۹-۴۴۳٫
bradley, B.T. (2006). Instruction for beginning to practice client centered therapy. Journal of psychotherapy integration. 16. 140-1.
Davidson, R. J. (2000). Affective style, psychopathology, and resilience: brain mechanisms and plasticity. American Psychologist, ۵۵(۱۱), ۱۱۹۶٫
Davidson, R. J. (2003). Darwin and the neural bases of emotion and affective style. Proceedings of the New York Academy of Sciences, 1000, 316–۳۳۶٫
Davidson, R. J., Begley, S., & Amari, F. (2012). The emotional life of your brain. Brilliance Audio.Ekman, P. (2003). Emotions revealed. New York: Times Books.
Ekman, P. E., & Davidson, R. J. (1994). The nature of emotion: Fundamental questions. Oxford University Press.
Elliott, R., Watson, J. C., Goldman, R. N., & Greenberg, L. S. (2004). Learning emotion-focused therapy: The process-experiential approach to change. American Psychological Association.
Elliott, R., Watson, J. C., Goldman, R. N., & Greenberg, L. S. (2004). Learning emotion-focused therapy: The process-experiential approach to change. American Psychological Association.
Ellis, A. (1963). Toward a more precise definition of” emotional” and” intellectual” insight. Psychological Reports, ۱۳(۱), ۱۲۵-۱۲۶٫
Ellis, A., & Dryden, W. (1997). The practice of rational emotive behavior therapy. Springer publishing company.
Foa, E. B., & Kozak, M. J. (1986). Emotional processing of fear: exposure to corrective information. Psychological bulletin, ۹۹(۱), ۲۰٫
Frijda, N. H. (1986). The emotions. NY. Cambridge university press.
Frijda, N. H. (1988). The laws of emotion. American psychologist, ۴۳(۵), ۳۴۹٫