تا پایان سال ۸۵ حدود یک میلیون نفر ( معادل ۷۵ درصد ) از جمعیت یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار نفری استان از گاز طبیعی بهره مند خواهند گردید . شرکت گاز استان مرکزی دارای ۳۱ ناحیه گازرسانی میباشد که هرکدام از نواحی در شهر های استان مشغول خدمت رسانی به مردم شریف استان هستند .
هیئت مدیره شرکت گاز استان مرکزی از هفت عضو تشکیل شده ، که شامل رئیس هیئت مدیره ، نائب رئیس هیئت مدیره ( مدیرعامل) ، ۳ عضو اصلی و ۲ عضو علی البدل میباشد .
فصل سوّم
روش پژوهش
۳-۱- مقدمه
هرگز نمیتوان ادعا نمود و مطمئن بود که شناختهای به دست آمده حقیقت دارند زیرا زمینه شناخت مورد پژوهش نامحدود و آگاهی و روش های ما برای کشف حقیقت محدود هستند.حال اگر فرض بر این باشد که هدف فعالیتهای پژوهشی حقیقت جویی است و پژوهشگران با صداقت به دنبال این هدف میباشند آنچه را که ایشان انجام میدهندو مییابند، میتوان کوششی برای نزدیکی به حقیقت دانست (رفیع پور، ۱۳۸۱).دستیابی به هدفهای تحقیق میسر نخواهد بود، مگر زمانی که جستجوی شناخت یا روش شناسی درست صورت پذیرد.«دکارت در این رابطه روش راهی میداند که به منظور دستیابی به حقیقت در علوم باید پیمود»(خاکی، ۱۳۸۲).اساس واقعی پژوهش علمی، تبیین رابطه میان متغیرها ست. در روش توصیفی مجموعه روشهایی که هدف از آن توصیف کردن شرایط یا پدیدههای مورد بررسی است مورد استفاده قرار میگیرد. اجرای تحقیق توصیفی برای شناخت بیشتر شرایط موجود یا یاری دادن به فرایند تصمیم گیری میباشد(سرمد، ۱۳۸۰).در این فصل به تشریح روش شناسی تحقیق، جامعه آماری تحقیق، حجم نمونه آماری و روش نمونه گیری، ابزار گردآوری داده ها، روایی و پایایی ابزار تحقیق و روش تجزیه تحلیل داده ها پرداخته میشود.
۳-۲-روش تحقیق
پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات تحقیق، توصیفی-پیمایشی میباشد.
* تحقیق کاربردی: هدف تحقیقات کاربردی توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص است، بعبارت دیگر تحقیقات کاربردی به سمت کاربرد علمی دانش هدایت میشود (بازرگان و همکاران، ۱۳۸۰، ۸۱).
* تحقیق توصیفی: این تحقیق از نوع توصیفی است، زیرا که هدف محقق از انجام این نوع پژوهش توصیف عینی، واقعی و منظم خصوصیات یک موقعیت یا یک موضوع است. به عبارت دیگر پژوهشگر در اینگونه تحقیقات سعی میکند تا آنچه که هست را بدون هیچگونه دخالت یا استنتاج ذهنی گزارش دهد و نتایج عینی از موقعیت بگیرد(جواهری،۱۳۸۶، ۴۲).
-
- Ruiz & Fernandez ↑
-
- Gerami&Alizade, ↑
-
- Ghourchiyan ↑
-
- Peter M. senge ↑
-
- Strategy ↑
-
- People ↑
-
- Partnerships & Resources ↑
-
- Processes ,Products & Services ↑
-
- People Results ↑
-
- Customer Results ↑
-
- Society Results ↑
-
- Key Results ↑
-
- Excellence ↑
-
- Michaelet al ↑
-
- Ruizet al ↑
-
- Eskildsen& Kangi ↑
-
- Steed ↑
-
- Moullin ↑
-
- Johanneset al ↑
-
- Osseo& Longbottom ↑
-
- Gerami, &. Alizadeh ↑
-
- Rezayatmand & Ghasemi ↑
-
- Dervitsiotis ↑
-
- Allur ↑
-
- AlfaroEt al ↑
-
- García-Bernal, J., & Ramirez ↑
-
- Kristensenet al ↑
-
- Baldrige ↑
-
- Skildseet al ↑
-
- McAdam,. & Bannister ↑
-
- Davies, ↑
-
- SteedEt al ↑
-
- CampatelliEt al ↑
-
- HidesEt al ↑
-
- Antony & Bhattacharyya ↑
-
- Fetman ↑
-
- Dahlgaard ↑
-
- premila ↑
-
- Klefsioet al ↑
-
- Podobnik & Dolinsek ↑
-
- Balanced Score Card (BSC) ↑
-
- Venkatraman ↑
-
- Jacobs, Suckling ↑
-
- Marvroidiset al ↑
-
- Tari ↑
-
- George et al ↑