IR=0.09
ماتریس نهایی(W) که بردارهای وزن (اوزان نسبی) ناشی از تحلیل جدول های مقایسات زوجی برای رتبه بندی گزینه ها( ۲۵ جدول) را نشانی میدهد که در پیوست شماره یک آورده شده است. در این جا فقط چهار جدول مقایسه زوجی برای نمونه آورده شد. ولی ماتریس نهایی اوزان نسبی این ۲۵ ماتریس را نمایش میدهد. نتایج با بهره گرفتن از نرم افزار Expert Choice محاسبه شدهاند.
گام هشتم: نهایتا وزن های نهایی استرتژیهای جایگزین از طریق رابطه زیر محاسبه میشود.
۰.۴۱
۰.۲۲
۰.۲۸
۰.۰۹
SO
WO
ST
WT
WA = = W×WG =
در این رابطه WA وزن های نهایی استراتژهای جایگزین ، Wدرجه اولویت استرتژیهای جایگزین با توجه به هریک از عوامل فرعی SWOT و WG وزن های کلی عوامل فرعی هستند.
با توجه به استرتژیهای بدست آمده. استراتژی گروه SO درای بیشترین وزن بوده و به عنوان بهترین استراتژی انتخاب میشوند و نیز استرتژیهای ST، WO و WT به ترتیب در رده های بعدی قرار میگیرد.
فصل پنجم :
نتیجه گیری و پیشنهادها
۵-۱ مقدمه
در ابتدا اشاره ای به چرایی انجام پژوهش ضروری به نظر می رسد :
در هر پژوهش به منظور شناخت مسئله، در پی جمع آوری دانش در خصوص مسئله هستیم تا با توجه به سوالات پیشروی، و با بهره گرفتن از روشهای انجام کار، روشی مناسب برای دستیابی به اهداف یا حل مشکل بیابیم. در این پژوهش، همانطور که در فصول مربوطه به آن اشاره شد، بدنبال بررسی و تحلیل مسائل استراتژیک و الویت بندی استراتژی ها برای صنعت موسیقی سنتی ایران می باشیم. در فصل گذشته، به بیان یافته های پژوهش پرداخته شد و در مورد ویژگیها نمونه آماری، تبیین مراحل انجام پژوهش بر اساس گام های مدل مفهومی و …. بحث شد. در این فصل با توجه به شرایط موضوع پژوهش، سوالات و اهداف پژوهش و نتایج بدست آمده از فصول قبل، به بحث و تحلیل یافته های پژوهش پرداخته خواهد شد و نتیجهگیریهای لازم به عمل خواهد آمد. در انتها نیز پیشنهادهای لازم پیرامون موضوع ارائه میگردد.
تجزیه وتحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید (SWOT[58]) قادر به تعیین اهمیت هریک از عوامل شناخته شده نیست و راهکاری را برای ارزیابی گزینههای تصمیم با توجه به این عوامل ارائه نمیدهد. اگرچه تجزیه و تحلیل SWOT عوامل مورد نظر را مشخص میکند، اما هریک از عوامل معمولاً به صورت خلاصه و خیلی کلی توصیف میشوند. به همین خاطر، تجزیه و تحلیل SWOT در مراحل ارزیابی و اندازه گیری دارای برخی از نقصها میباشد.روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی AHP[59] بعضی از نقاط ضعف تجزیه و تحلیل SWOT را مرتفع میکند، اما وابستگیهای ممکن میان عوامل را در نظر نمیگیرد، به همین دلیل به کارگیری شکل خاصی از تجزیه و تحلیل SWOT را مرتفع میکند، اما وابستگیهای ممکن میان عوامل را در نظر نمیگیرد. به همین دلیل به پژوهش حاضر برای تجزیه و تحلیل کمی SWOT و در نظر گرفتن وابستگیهای ممکن میان عوامل از روش فرایند تحلیل شبکهای ANP[60] استفاده نموده است. وابستگیهای ممکن میان عوامل SWOT وزنهای عوامل استراتژیک وزنهای عوامل فرعی و اولویتهای استراتژیهای جایگزین را تحت تاثیر قرار میدهند. هدف این تحقیق اولویت بندی استراتژیهای سازمانی برای اجراست. برای تدوین استراتژیها از تکنیک SWOT و برای اولویت بندی استراتژیها از تکنیک ANP استفاده شد.
۵- ۲ تحلیل محیط داخلی و خارجی و استراتژهای مرتبط
در ادامه جداول مربوط به تحلیل محیط داخلی و خارجی قابل ملاحظه است که البته در فصل قبل در مورد آن به طور مفصل بحث شد.
Weakness
Opportunity
تولید سازآلات و محصولات موسیقی به روش سنتی
شناخته نبودن موسیقی ایران در سطح دنیا
عدم وجود نگاه به صنعت موسیقی به عنوان صنعتی ارز آور
عدم نوآوری و به روز رسانی سازآلات ایرانی مطابق با سلیقه های بین المللی
ضعف فرهنگی و تکنولوژیکی در ساخت سازهای ایرانی به صورت انبوه
جذابیت فرهنگ و هنر و موسیقی شرقی و ایرانی برای سایر کشورها
برگزاری نمایشگاههای بین المللی موسیقی در دنیا
امکان بهره برداری از شبکه های ماهواره ای برای تبلیغ
امکان استفاده از اینترنت جهت معرفی و تبلیغ موسیقی ایرانی
اشتیاق به فراگیری سازهای ایرانی در سایر کشورها
سرمایهگذاری جهت تولید سازآلات ایرانی و محصولات حوزه نشر با روش و متدهای به روز ( O5، W5،W4،W3، W1 )
بهره وری از اینترنت جهت معرفی محصولات موسیقایی ایرانی( O3، W2 )
سرمایهگذاری جهت ارتقا و نوآوری و استاندار سازی محصولات حوزه موسیقی ایرانی با سلیقه بازارهای هدف( O1، O2،O3،O4، O5 W5،W4،W3، W1 )
حمایت از برگزاری کنسرت ایرانی با هدف تبلیغ موسیقی ایرانی(O1،O5، ،W3، W2 )