۳٫۳۸
.۹۸۰
۳۳
موقعی که افراد انتظارات مدیر را برآورده می سازند رضایتش را بیان می کند.
۱۵۱
۱
۵
۳٫۴۶
.۹۲۹
۳۴
در مسائل دخالت نمی کند مگر اینکه به مشکل جدی تبدیل شوند
۱۵۴
۱
۵
۳٫۲۷
.۹۹۹
۳۵
وی بطور واضح به افراد می گوید که چه انتظاراتی در قبال تحقق عملکردشان می توانند داشته باشند
۱۵۵
۱
۵
۳٫۴۶
.۹۴۱
۳۶
وی با کلمات مشخص و با بحث و تبادل نظر روشن می سازد که چه کسی مسئول دستیابی به اهداف عملکرد است.
۱۵۲
۱
۵
۳٫۶۳
.۹۶۱
با عنایت به جدول بالا در مورد :
تعداد آزمودنی هایی که به پرسشنامه پاسخ دادند مشخص می شود که در قالب سوالات، افراد شرکت کننده در تحقیق به کلیت سوالات پرسشنامه پاسخ دادند و تنها در مورد سه سوال(۹، ۱۵، ۲۸) پنج نفر از افراد شرکت کننده و در مورد سوال(۳۳) چهار نفر از افراد شرکت کننده به سوال پاسخ ندادند و در مورد دیگر سوالات تقریبا همه افراد همه سوالات را پاسخ دادند.
در مورد میانگین سوالات بالاترین میانگین(۳٫۷۱) به سوال یک پرسشنامه” درباره کارهایی که باید انجام شود با جدیت و شوق صحبت می کند.” و ” وی با کلمات مشخص و با بحث و تبادل نظر روشن می سازد که چه کسی مسئول دستیابی به اهداف عملکرد است.”(۳٫۶۳) و کمترین میانگین(۲٫۶۸) به سوال ۱ پرسشنامه” به دلیل ارتباط با او احساس غرور می کنم” و ” منتظر می ماند تا اشتباهی رخ دهد سپس برای حل آن اقدام نماید.”(۲٫۹۴) اختصاص دارد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
نکته بعدی از بررسی سطحی میانگین های سوالات این است که تنها در مورد دو سوال یک “به دلیل ارتباط با او احساس غرور می کنم”(۲٫۶۸) وسوال سی ” منتظر می ماند تا اشتباهی رخ دهد سپس برای حل آن اقدام نماید.”(۲٫۹۴)؛ میانگین سوال از میانگین مقیاس کمتر است و در بقیه سوالات میانگین سوالات از میانگین مقیاس(عدد ۳) بالاتر است.
در مورد انحراف معیار هم می توان گفت که بالاترین انحراف معیار به سوال یک پرسشنامه” به دلیل ارتباط با او احساس غرور می کنم.(۱٫۲۶۵)و کمترین انحراف معیار به سوال سه پرسشنامه” به خاطر مصلحت گروه از علایق شخصی خود چشم پوشی می کند”(۷۹۴٫) است.
جدول ۹-۴ میانگین، انحراف استاندارد رهبری تحول آفرین و مولفه های آن
مولفه های رهبری تحول آفرین
تعداد آزمودنی
میانگین